خرید فایل(بررسی نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی آموزش)

بررسی نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی آموزش|32009534|hni41002437|خرید فایل|اِچ اِن
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان بررسی نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی آموزش آماده دریافت می باشد.تحقیق حاضر با عنوان بررسي نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی آموزش زبان انگلیسی و عربی در دوره ی پیش دبستانی از سری تحقیق های رشته روانشناسی
میباشد. این تحقیق با گرایش برنامه ریزی درسی در 81 صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
سال های اولیه ی زندگی انسان ، مهمترین دوره ی زندگی اوست . در این دوران است که پایه و بنیان رشد عاطفی ، فیزیکی ، شناختی و زبانی در آن گذاشته می شود . این دوره با ارزش ترین دوران زندگی هر فردی است که اگر به درستی مورد توجه و پرورش (تربیت) قرار گیرد ، اثرات با ارزشی را در طول زندگی فرد بجای خواهد گذاشت .رشد عاطفی ، فیزیکی ، شناختی و زبانی در دوران اولیه ی زندگی بسیار سریع است . این دوران با ارزش ترین زمان برای آغاز آموزش زبان خارجی به کودکان است .در فرآیند جهانی شدن ، دانستن زبان خارجی برای زندگی بسیار ضروری است . بنابراین آموزش زبان خارجی به کودکان ، ظرفیت بالقوه ای برای آنها فراهم می آورد تا زبان خارجی را یاد بگیرند .
در تحقیق حاضر ، با استفاده از روش کیفی و به صورت توصیفی و با استفاده از مصاحبه های ساختار یافته به بررسی و طبقه بندی نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و معلمان پیش دبستانی درباره ی ضرورت ، سن مناسب برای آغاز و روش های تدریس مناسب برای آموزش زبان خارجی در دوره ی پیش دبستانی پرداختیم .تجزیه و تحلیل مصاحبه های ساختار یافته نشان داد که اکثر شرکت کندگان در تحقیق بر ضرورت آموزش زبان در دوره ی پیش دبستانی اتفاق نظر داشته و بیشتر شرکت کنندگان بر سن 6-5 سالگی به عنوان سن مناسب برای آغاز آموزش تأکید داشتند . استفاده از بازی ، تصویر و لوحه ، آهنگ و سرود و فنآوری های رایانه ای بصورت ترکیبی و در کنار هم نیز ، به عنوان بهترین روش تدریس معرفی شد .


مقدمه
آموزش زبان خارجی یکی از موضوعاتی است که جدیداً موضوع آموزش آن در سطح پیش از دبستان مطرح شده و به سرعت در اکثر مراکز پیش از دبستان در حال گسترش می باشد . گسترش این امر نیز ناشی از نظرات متخصصان تربیتی است که گاهاً فقط برگردانی از فرهنگ غربی بوده و می تواند اثرات جبران ناپذیری را بر فرهنگ یک ملت وارد سازد .
آموزش زبان خارجی در فرهنگ ایرانی ، ریشه های تاریخی و مذهبی دارد ، زیرا زبان دین اسلام ، زبان عربی می باشد که برای مردم ایران ، یک زبان خارجی به حساب می آید . آموزش قرآن از قدیم الایام در مکتب خانه ها و از سنین کودکی آغاز می شد ، موضوعی که چند دهه مورد غفلت قرار گرفت و به تازگی مجدداً با رویکرد آموزش قرآن در سراسر کشور شکل گرفته و آموزش قرآن که به زبان عربی است را از سنین قبل از مدرسه آغاز می کنند .
از طرفی در روایات و احادیث نیز اشارات فراوانی به آموزش قرآن از سنین کودکی شده است که در اینجا به مواردی اشاره می شود .
حضرت علی (ع) در مقام شمردن حقوق فرزندان بر پدران خویش در کنار انتخاب نام نیک برای فرزند و تربیت شایسته ی او ، به تعلیم قرآن اشاره می کند و می فرماید : « حق الوالد علی والده ان یحسن اسمه و یحسن ادبه یعلمه القرآن » (از جمله حقوقی که فرزند بر پدر خود دارد این است که نام نیکو برایش انتخاب کند ، خوب تربیتش کند و به او کتاب خدا را بیاموزد) (باقرزاده،1390) . در جای دیگر به پدر فرزدق ، شاعر معروف که فرزند خود را جهت تشویق به خاطر فراگیری شعر و کلام عرب به خدمت حضرت آورده بود ، فرمودند « اگر به او قرآن یاد می دادی ، برایش بهتر بود » (همان منبع) در جای دیگر خطاب به امام حسن (ع) می فرماید : « در اولین قدم برای تربیت تو ، از تعلیم کتاب خدا و تأویل آن شروع کردم .»
ائمه معصومین (ع) ، پدران و مادران را برای انجام این مهم فراوان تشویق کرده و اجر و پاداش معنوی خداوند را در قبال این عمل یاد آور شده اند .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس به فرزند خود قرآن را آموزش دهد، خداوند گردنبندى به گردن او آويزد كه در روز قيامت همگان از آن شگفت زده شوند .
از طرفی در قرآن کریم نیز درباره ی خواندن و نوشتن و آموزش علم تأکید شده است ، که برای نمونه چند مورد را ذکر می کنیم : « اقرا باسم ربک الذی خلق » (علق، آیه ی 1) و یا در این آیه « ن و القلم و ما یسطرون» (قسم به قلم و آنچه می نگارد) (قلم ، آیه ی 1) .
آموزش زبان خارجی در مؤسسات پیش از دبستان به ریشه های منطقی و عقلانی این قضیه مربوط می شود . آنهایی که از رشد استقبال می کنند ، ادعا دارند که آغاز آموزش زبان خارجی هر چه زودتر باشد ، فراگیر را قادر می سازد تا به کارآیی بالاتری در زبان خارجی رسیده و آگاهی خود از زبان مادریش را نیز ارتقا دهد (ترجیحاً قبل از 7 سالگی) . مخالفان در مقابل معتقدند که تغییر در سیاست دولت ها در زمینه ی آموزش زبان خارجی بصورت رسمی از سنین پیش از دبستان باعث آسیب رسیدن به یادگیری و تسلط بر زبان مادری کودکان و در کل مهارت های شناختی آنها می شود (سلبی،2006 ؛ دمیرکان،2006) . بحث اصلی ما در این پژوهش ، بررسی و طبقه بندی نظرات متخصصان علوم تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان درباره ی ضرورت آموزش زبان خارجی در دوره ی پیش از دبستان ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش های تدریس مناسب این دوره است .
دوره ی پیش از دبستان اولین و حیاتی ترین مرحله ی تعلیم و تربیت بوده و اهمیت آن امروزه بر کمتر کسی پوشیده است . به همین دلیل ، توجه به موضوعات آموزشی در این دوران حائز اهمیت بوده و پژوهش های فراوانی را طلب می کند . متخصصان علوم تربیتی ، مربیان و کارشناسان آموزشی ، همه جزئی از سیستم تربیتی هستند که هر کدام به نحوی بر این سیستم تأثیر دارند . از این رو ، نظرات آنها در مورد اجزای سیستم و موضوعات مطروحه دراین سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است .
متخصصان تربیتی به عنوان طلایه داران امر تعلیم و تربیت هستند که موضوعات جدید و به روز قابل بحث در پیش از دبستان را بیان می کنند . از طرفی ، متخصصان تربیتی درامر سیاست گذاری دولت ها نیز دخالت دارند و نظرات آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است .
حوزه ی تربیت ، مقوله ای چند بعدی است . لذا ، موضوعات این حوزه از دیدگاه های گوناگون قابل بحث است . همچنین ، بحث تربیت با توجه به این امر که مختص انسان است و انسان موجودی پیچیده است ، به خودی خود پیچیده و سهل و ممتنع است . اما نکته ای که در اینجا باید ذکر شود این است که با توجه به پیچیدگی های این موضوع ، پژوهش درباره ی آن غیرممکن نیست ، بلکه این پیچیدگی بیانگر این است که موضوع تربیت ، موضوعی بسیار حساس و تخصصی است و هر اقدامی که در این باره صورت می پذیرد باید بصورت دقیق و سنجیده و البته گام به گام انجام گیرد .
از طرفی مطابق با گفته ی کانت (شکوهی،1393) موضوع تربیت ، موضوع مبتلی به انسان هاست و همواره می طلبد تا پیرامون آن پژوهش و تفحص صورت گیرد .
توجه به مطالب فوق می توان به اهمیت نظرات متخصصات تربیتی ، بخصوص در حوزه ی پیش از دبستان که از اهمیت دو چندانی نیز برخوردار است ، پی برد .
مربیان نیز به عنوان مجریان سیاست های تربیتی در کلاس درس هستند و اهمیت نقطه نظرات آنها نیز بر هیچ کس در هیچ کجای دنیا پوشیده نیست و کودکان ، والدین ، مربیان و مدرسان (متخصصان تربیتی) و کارشناسان ، از عوامل اصلی دخیل در امر تعلیم و تربیت و بخصوص آموزش زبان خارجی در مراکز پیش از دبستان هستند ، در نتیجه نظرات آنها بسیار مهم است . نظر مربیان به عنوان مجریان از اهمیت بسیاری برخوردار است . به همان میزان ، نظرات مدرسان مراکز تربیت مربی ودانشکده های علوم تربیتی که مربیان پیش از دبستان را آموزش می دهند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .
با توجه به مباحث فوق ، اهمیت نظرات متخصصان و کارشناسان و مربیان در حوزه ی پیش از دبستان تبیین می شود . لذا در این پژوهش ما به دنبال بررسی نظرات متخصصان و کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان در مورد آموزش زبان خارجی هستیم .
در این مطالعه با توجه به اهمیت نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزش و مربیان پیش از دبستان ، با استفاده از روش کیفی و به صورت توصیفی به کمک مصاحبه های ساختار یافته به جمع آوری نظرات متخصصان تربیتی ، کارشناسان آموزشی و مربیان پیش از دبستان درباره ی ضرورت آموزش زبان خارجی در دوره ی پیش از دبستان ، سن مناسب برای آغاز این آموزش و روش های تدریس مناسب این دوره پرداخته شده است.

فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
فصل اول (کلیات پژوهش)

مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
سؤال های پژوهش
تعریف نظری و عملیاتی واژه های پژوهش
فصل دوم (ادبیات تحقیق )
مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش
مقدمه
اهمیت آموزش زبان خارجی در پیش از دبستان
آموزش زبان عربی به کودکان از منظر آیات و روایات
سن آموزش در کودکان
سن آموزش نماز
سن آموزش قرآن
نتیجه
خصوصیات مربی قرآن کودکان
ویژگی های ظاهری مربی قرآن
ویژگی های درونی و اخلاقی مربی قرآن
نتیجه گیری
جدول خلاصه ی مطالب فصل دوم
فصل سوم (روش شناسی پژوهش)
روش و طرح کلی پژوهش
جامعه آماری
نمونه ی آماری
ابزار جمع آوری داده ها
روش های آماری
فصل چهارم (یافته ها)
شرکت کنندگان
یافته ها
چه کسانی باید در پیش دبستانی ، به تدریس زبان خارجی بپردازند؟
زبان خارجی را چگونه به کودکان پیش دبستانی درس دهیم ؟
فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری)
بحث و گفتگو
نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست ها






مطالب دیگر:
جزوه آشنایی مقدماتی با تعاریف نظریه بازیجزوه تحلیل پوششی داده هاجزوه ی تایپ شده ی تحلیل آماریجزوه پاورپوینت طراحی محصولدانلود فایل ورد Word بررسی شبکه های عصبی مصنوعیدانلود فایل ورد Word بررسی آلاینده های خودروفایل ورد Word تحقیق بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازیکتاب کامل آمار و احتمالات مهندسیحل المسایل آمار و احتمالات مهندسیتحقیق- کاهش تلفات در خطوط فشار ضعیف 107 صفحهاختلالات یادگیری دانش آموزان 82 صفحهپاورپوینت تجزیه وتحلیل پرش طولپاورپوینت سنگ شکنپاورپوینت سنگ های رسوبیپاورپوینت پنج مورد از بنا های معروف یونانپاورپوینت عجایب هفتگانه عصر حاضرپاورپوینت معرفی اجمالی شهرستان خوافپاورپوینت آشنایی با کشور مصرپاورپوینت میل رادكانپاورپوینت مطالعات اقامتی هتلپاورپوینت ویژگی های سازه های دینامیکیپاورپوینت تحلیل سازه ها (خطوط تاثیر)پاورپوینت سوپر آلیاژهاپاورپوینت سیستم قاب سبک فولادیپاورپوینت عایق‌های فشار قوی