خرید فایل(روش تربیتی تغافل)

روش تربیتی تغافل|50686564|hni41002437|خرید فایل|اِچ اِن
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان روش تربیتی تغافل آماده دریافت می باشد.

حجم فایل : 488.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 29
بسم الله الرحمن الرحیم مبنای تربیتی کرامت:
کرامت همان نزاهت از پستی و فرومایگی است. روح بزرگوار و منزه از هر پستی را کریم می گویند(جوادی آملی،1369، ص21). خدای سبحان انسان را به عنوان نوع کریم معرفی کرد. فرمود: «و لقد کرمنا بنی آدم» یعنی این نوع انسان، فی نفسه، کریم خلق شده و شایستگی کرامت زاید را هم دارد(جوادی آملی،1369، ص18). اصل تربیتی تکریم:
مقصود از این اصل آن است که مربی در مقام تربیت باید کرامت متربی را حفظ کند و مایه عزت نفس او را فراهم آورد.
قال علی بن الحسین علیه السلام: وَ أَمَّا حَقُّ الزَّوْجَةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَهَا لَكَ سَكَناً وَ أُنْساً فَتَعْلَمَ أَنَّ ذَلِكَ نِعْمَةٌ مِنَ اللَّهِ عَلَيْكَ فَتُكْرِمَهَا(صدوق، 1400، ص370). تعریف روش تغافل مصدر باب تفاعل از ریشه غفل آمده است.غفلت به معنی عدم توجه و چشم پوشی کردن است. غفلت سهوی است که از قلت حفظ و قلت بیداری عارض می شود(راغب اصفهانی، ج1، ص609). تغافل خود را به غفلت زدن، خویشتن را غافل وانمود کردن و چشم پوشی کردن معنا شده است(احمد بن فارس،1404).
براساس این روش، مربی در برخی موقعیت ها با وجود آگاهی از خطا و لغزش متربی، به منظور صیانت از کرامت او، خود را غافل از آن وانمود کرده و سعی می کند با استفاده از سایر روش ها در اصلاح او موفق شود. اهمیت روش عن علی علیه السلام: وَ اعْلَمْ أَنَّ رَأْسَ الْعَقْلِ بَعْدَ الْإِيمَانِ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مُدَارَاةُ النَّاسِ وَ لَا خَيْرَ فِيمَنْ لَا يُعَاشِرُ بِالْمَعْرُوفِ مَنْ لَا بُدَّ مِنْ مُعَاشَرَتِهِ حَتَّى يَجْعَلَ اللَّهُ إِلَى الْخَلَاصِ مِنْهُ سَبِيلًا فَإِنِّي وَجَدْتُ جَمِيعَ مَا يَتَعَايَشُ بِهِ النَّاسُ وَ بِهِ يَتَعَاشَرُونَ مِلْ‏ءَ مِكْيَالٍ ثُلُثَاهُ اسْتِحْسَانٌ وَ ثُلُثُهُ تَغَافُل(صدوق،1404، ج4، ص387). آثار الف) آثار روش بر متربی 1. تداوم ارتباط با مربی تغافل باعث می شود که اعتماد و ارتباط متربی از مربی سلب نشود و به این ترتیب زمینه اصلاح برای او باقی بماند.
قالُوا إِنْ يَسْرِقْ فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَهُ مِنْ قَبْلُ فَأَسَرَّها يُوسُفُ في‏ نَفْسِهِ وَ لَمْ يُبْدِها لَهُمْ قالَ أَنْتُمْ شَرٌّ مَكاناً وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما تَصِفُونَ (یوسف،77) 2. حفظ کرامت متربی قالُوا يا أَبانا ما لَكَ لا تَأْمَنَّا عَلى‏ يُوسُفَ وَ إِنَّا لَهُ لَناصِحُونَ (11) أَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً يَرْتَعْ وَ يَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (12) قالَ إِنِّي لَيَحْزُنُني‏ أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ يَأْكُلَهُ الذِّئْبُ وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلُونَ (یوسف،13) 3. پی بردن به اشتباه عُيُونُ الْمَحَاسِنِ عَنِ الرُّويَانِيِّ أَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ مَرَّا عَلَى شَيْخٍ يَتَوَضَّأُ وَ لَا يُحْسِنُ فَأَخَذَا فِي التَّنَازُعِ يَقُولُ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا أَنْتَ ...



مطالب دیگر:
📚پاورپوینت فصل 5 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 6 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 7 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 8 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 9 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 10 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 11 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 12 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 13 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 14 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 15 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 16 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚پاورپوینت فصل 17 مدیریت تحول الوانی و دانایی فر📚حل تمارین و مساله های فصول 7 11 13 14 15 16 اصول حسابداری 2 کرمی📚مدل سازی توازن خط تولید با رویکرد الگوریتم ژنتیک📚مقاله انگلیسی چرخه حیات صنعت با ترجمه فارسی📚مجموعه کامل قراردادهای ساختمانی📚122 شکلک آدمک سفید 3D در یک فایل📚دانلود پاورپوینت ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی📚پاورپوینت درس چهارم (خورشید پنهان)-پیام آسمان نهم📚گزارش کار بازدید از کارخانه های چیکا،چینود،آیدا،سرما آفرین، گز سکه،پریس📚گزارش کار شیمی تجزیه مواد غذایی📚درآمد شگفت انگیییییز📚امتحان ریاضی هفتم فصل 1تا3📚پیشینه و مبانی نظری تحقیق بررسی ماهیت جرایم اقتصادی در حقوق ایران با نگاهی بر کنوانسیون بین الملل