خرید فایل(روش تحقیق در علوم تربیتی)

روش تحقیق در علوم تربیتی|50686596|hni41002437|خرید فایل|اِچ اِن
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان روش تحقیق در علوم تربیتی آماده دریافت می باشد.

حجم فایل : 891.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 157
بنام خدا
مقدمات روش تحقیق درعلوم تربیتی




پژوهش وکنجکاوی از تمایلات طبیعی بشر است وروشهای تحقیق در حقیقت ابزارهای دستیابی به حقیقت هستند. پیشرفت های علمی بشر تا حدودی مرهون روشهای شناختن ودانستن است. هدف کلی این واحد درسی آن است که دانشجویان را به طور مقدماتی باشیوه های تحقیق درعلوم تربیتی وروان شناسی آشنا کند تا آنان بتوانندضمن اینکه بااصول علمی تحقیق آشنامی شوند،یافته های پژوهش درعلوم انسانی را مورد مطالعه قرار دهند. فصل اول

1.بامنابعی که بشر برای حل مسائل بکار برده است ،آشناشود.
2.مراحل ومفروضات روش علمی را بیان کند.
3.دانش تجربی ونظری را بیان کند.
4.نظریه را تعریف کرده ، هدفها وویژگیهای آن را بیان کند.
دانشجو در پایان این فصل باید بتواند: تجربه طبقه بندی قابل شمارش ساختن کشف رابطه ها نزدیک شدن به حقیقت
نظریه عبارت است از مجموعه ای ازروابط درونی ساختها(مفاهیم) ، تعاریف وقضایایی که دیدگاه منظمی ازپدیده ها راازطریق تعیین روابط بین متغیرها به منظور تبیین ، پیش بینی وکنترل پدیده ها مشخص می کند. هدف نهایی و آخرین جنبه از علم ، ساخت نظریه(نظریه پردازی) است یعنی دسترسی به علم نظری. علوم تجربی خام و پالایش نشده است زیرا با پدیده ها به صورت تقریباً انتزاعی (نه تبیین شده وقابل کنترل وآزمایش) برخورد می کند. دانش نظری می تواند طریقه رسیدن به راه حل را کوتاه کند وچون موجب تدوین فرضیه هایی می شود بردانش تجربی برتری دارد. نظریه از طریق ایجاد انگیزه پژوهشی و هدایت پژوهشهای آتی زمینه گسترش دانش را فراهم می کند.رابطه بین نظریه و واقعیت یک رابطه دو جانبه است. علوم تربیتی هنوز در مراحل تجربی قرار دارد وفاقد چهار چوب نظری است.


بیشتر نظریه ها نه استقرایی اند نه قیاسی بلکه ترکیبی از هر دو می باشند. ویژگیهای نظریه علمی: 1.توانایی تبیین حقایق ومشاهدات مربوط به یک مسأله به ساده ترین صورت
2.سازگاری با واقعیتهای مشاهده شده و طبیعت دانش پیشین
3.فراهم ساختن ابزار لازم برای آزمون خود
4.ایجاد انگیزه پژوهش بیشتر در جامعه فصل دوم پس از مطالعه این فصل دانشجو باید:

1.تعریفی از تحقیق و ویژگیهای آن را بیان کند.
2.مراحل تحقیق را نام ببرد.
3. متغیر وانواع آنرا تعریف کند.
4.ملاحظات اخلاقی تحقیق را ذکر کند. واژه“ تحقیق ” در لغت به معنای درست کردن ، رسیدن ، بررسیدن ، رسیدگی ، بررسی ، پژوهش ، مطالعه ،حقیقت
وواقعیت است. در علوم تربیتی ” تحقیق ” عبارتست از کاربرد روشهای علمی در مطالعه مسائل آموزشی _ تربیتی در مقایسه با روش علمی ، تحقیق (روش تحقیق) دارای فرآیند رسمی تر ، عمیق تر ومنظم تر است(جان بست)
1. کنترل دقیق ، شرطی که مانع تأثیر عوامل مزاحم ونامربوط شده ورعایت آن اعتبار درونی را موجب می شود.
2.ن...



مطالب دیگر:
🔥مقاله سازمان های یادگیرنده🔥کار تحقیقی در مورد داوری🔥کار تحقیقی در مورد زنا در حقوق اسلام و مسیح🔥معماری مساجد🔥مجتمع تجاری اداری آرمان🔥طراحی و چیدمان اتاق کودک🔥طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم انباداری🔥معماری شیشه ای🔥صنعت توریسم در اصفهان🔥بررسی ایمن ترین مسیر از منظر نرخ تصادفات با نگاهی به الگوریتم های مسیریابی🔥بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در افزایش سلامت روانشناختی دانش آموزان🔥مقاله در مورد بازیگری🔥اصلاح رگولاسیون ولتاژ در خطوط انتقال نیرو🔥طراحی کامل نوار نقاله در سالیدورک قسمت اول🔥طراحی کامل نوار نقاله در سالیدورک قسمت دوم🔥طراحی نوار نقاله شیب دار در سالیدورک🔥طراحی ترمز دیسکی برمبو قسمت اول🔥طراحی ترمز دیسکی برمبو قسمت دوم🔥بناهای اوّلیه مسجد جامع كبیر یزد🔥تحقیق در مورد تذهیب🔥دانلود جزوه ارزشیابی اقتصادی🔥شیوه های ساخت و تزیین قلمدان🔥پروژه ارگونومی (شرکت عصر صنعت شرق)🔥مقاله آشنایی با ساختمان و عملكرد نیمه هادی دیود و ترانزیستور🔥ازمایش تقویت كننده های تفاضلی و بررسی پاسخ فركانسی