خرید فایل(روش تربیتی تمثیل)

روش تربیتی تمثیل|50686597|hni41002437|خرید فایل|اِچ اِن
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان روش تربیتی تمثیل آماده دریافت می باشد.

حجم فایل : 897.0 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 35
بنام خدا بسم الله الرحمن الرحیم مبنای تربیتی درک بسیاری ازمعقولات و امور ذهنی برای انسان ها به آسانی میسر نیست. اصل تربیتی محسوس سازی:
به منظور آن که متربی توانایی ادراک امور ذهنی و معقول را کسب کند، باید مربی آنها را به صورت محسوس درآورد. تعریف بر اساس این روش، مربی با به کار بردن تشبیه و تمثیل می کوشد تا امور ذهنی و معقول را به صورت محسوس درآورده و بدین صورت زمینه درک آن را برای متربی فراهم سازد. اهمیت روش 1. کاربرد انواع مثل ها در قرآن وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ فَأَبى‏ أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُوراً (اسراء،89)
وَ لَقَدْ صَرَّفْنا في‏ هذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَ كانَ الْإِنْسانُ أَكْثَرَ شَيْ‏ءٍ جَدَلاً (کهف،54)
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَ لَئِنْ جِئْتَهُمْ بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ مُبْطِلُونَ (روم،58)
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ (زمر،27) 2. کاربرد تمثیل در کتاب های آسمانی فِيمَا أَوْصَى بِهِ النَّبِيُّ ص أَبَا ذَرٍّ قَالَ كَانَتْ صُحُفُ إِبْرَاهِيمَ أَمْثَالًا كُلُّه(مجلسی،1403، ج 72، ص384 ) 3. تمثیل از جمله اهداف بعثت انبیا ُ قال امیرالمؤمنین علیه السلام:وَ بَعَثَ إِلَى الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ رُسُلَهُ لِيَكْشِفُوا لَهُمْ عَنْ غِطَائِهَا وَ لِيُحَذِّرُوهُمْ مِنْ ضَرَّائِهَا وَ لِيَضْرِبُوا لَهُمْ أَمْثَالَهَا(نهج البلاغه، خطبه 183) آثار 1. همه فهمی وَ لَقَدْ صَرَّفْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ فَأَبى‏ أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُوراً (اسراء،89)
وَ لَقَدْ صَرَّفْنا في‏ هذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَ كانَ الْإِنْسانُ أَكْثَرَ شَيْ‏ءٍ جَدَلاً (کهف،54)
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ وَ لَئِنْ جِئْتَهُمْ بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا إِنْ أَنْتُمْ إِلاَّ مُبْطِلُونَ (روم،58)
وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ في‏ هذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ (زمر،27) 2. جذابیت و دل نشینی أنّ النّبىّ صلّى اللّه عليه و آله قال: «إنّما مثل الجليس الصّالح و جليس السّوء كحامل المسك و نافخ الكير فحامل المسك إمّا أن يحذيك و إمّا أن تبتاع منه و إمّا أن تجد منه ريحا طيّبة و نافخ الكير إمّا أن يحرق ثيابك و إمّا أن تجد منه ريحا منتنة»(خرمشاهی و انصاری،1376، ص683).
قال المسیح علیه السلام: لَا تَكُونُوا كَالْمُنْخُلِ يُخْرِجُ مِنْهُ الدَّقِيقَ الطَّيِّبَ وَ يُمْسِكُ النُّخَالَةَ كَذَلِكَ أَنْتُمْ تُخْرِجُونَ الْحِكْمَةَ مِنْ أَفْوَاهِكُمْ وَ يَبْقَى الْغِلُّ فِي صُدُورِكُم(مجلسی،1403،...



مطالب دیگر:
📎تحقیق کوارتز📎تحقیق ساختار وزارت صنايع و تجارت كشور تركيه📎تحقیق خط راه آهن📎تحقیق صنعت اتومبیل سازی📎تحقیق نفت در خاورمیانه📎تحقیق چوب چیست؟📎تحقیق طرح اکتشافی مقدماتی طلا و کانی های پلی متال همراه📎تحقیق کاربرد روش های طراحی آزمون به همراه شبیه سازی جهت بهبود فرآیند تزریق📎تحقیق پلی اتیلن با جرم مولکولی بالا و کاربرد آن در آمیخته های پلیمری📎تحقیق بررسی مکانیزم های پخت محیطی رزین های فنولی📎زندگی نامه قیصر امین پور📎تحقیق کرنش در لوله های GRP📎تحقیق هفت وادی📎تحقیق شاه صفى اول📎تحقیق هشت بهشت هفت وادی هفت دوزخ📎تحقیق نبرد رستم و اسفندیار📎تحقیق منظومه های حماسی📎تحقیق عقل و عشق در نگاه حافظ📎تحقیق صور خیال در کلام بیدل📎تحقیق علوم و تکنولوژی پیش آغشته ها📎تحقیق جایگاه آسمان در شعر و ادب فارسی📎تحقیق آرایه📎تحقیق ادبيات معاصر📎تحقیق سهراب سپهری📎تحقیق نانوکامپوزیت های پلی استرهای غیراشباع